Totalul afișărilor de pagină

marți, 11 ianuarie 2011

Un judecator mizerabil


Mizerabil la propriu. L-am vazut despachetînd din mers ceva cumparat de la supermarket. A aruncat pe strada o bucata mare de celofan, apoi înca una. Peste cîţiva metri a desfacut un pachet de ţigări şi a mai lăsat pe jos o urmă a trecerii sale prin lume. Mergeam din urma lui cu fecioru-meu şi nu-mi venea a crede ochilor. Băiatul meu ştie de cînd era mititel că "nu-i frumos" să arunci gunoaie pe unde apuci. Acum mergeam după un matur care facea dîră, în nesimţirea lui, de plastic peste zăpada imaculată. Mă enervează că n-am niciodată curaj să-i zic ceva "de dulce" unui asemenea nesimţit. Nu din laşitate, ci pentru că am avut, toată viaţa mea, groază de scandal, de poale ridicate-n cap, de circ şi de panaramă în public. Cred că lui Adrian al meu îi e greu să înţeleagă de ce, dacă e rău să arunci gunoaie pe jos, cum l-am învăţat, de ce eu însumi nu protestez cînd sînt martor la asemenea măgării. I-am zis odată lui Ionel Borcea, pe atunci consilier municipal PSD, că aş vrea să văd un poliţist care amendeaza pe cineva care zvîrle chiştocul ţigării pe alee, dar că asta nu se va întîmpla vreodată în România, pentru că însuşi "omul legii" face la fel în modul cel mai natural. Borcea tocmai ce ne prezentase mândru, într-o conferinţă de presă, o hotărîre de Consiliu local prin care se prevedea o amendă de 300.000 lei pentru cei ce murdăresc spaţiul public. După cîţiva ani de la întrunirea respectivă, parcă sînt şi mai multe gunoaie pe străzi, de unde se vede că nu legile şi reglementările ne lipsesc pentru a fi mai curaţi. Nici "organele" puse de pază nu iau bani puţini de la comunitatea gălăţeană, dar, deşi îmbrăcaţi şi hrăniţi bine, aşa-zişii poliţişti comunitari bat pietroaiele cam degeaba şi plimbă inutil nişte carneţele, amendînd de obicei, ca orice poliţai român, oamenii cinstiţi care calcă pe bec din greşeală. Deoarece e de-o banalitate indiscutabilă să fii mizerabil la Galaţi, cred că a meritat să fac această postare dintr-un motiv la fel de indiscutabil: Respectivul, despre care spuneam la începutul acestui material că murdărea o străduţă din cartierul Micro 21, era/este un cunoscut judecător ce împarte dreptatea pe lumea asta şi nu o face pe bani puţini.
Vă pun o întrebare retorică, ce nici nu poate fi altfel în condiţiile date:
Credeţi că acest om poate proba intransigenţă şi moralitate într-un eventual proces deschis de vreun cetăţean împotriva unei amenzi pentru mizerie făcută pe stradă? Eu zic ca va fi dureros de aspru cu jivina, ticălosul, canalia...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu