Totalul afișărilor de pagină

sâmbătă, 8 septembrie 2012

Pseudojurnal parizian (12)



10 august

Nimeni nu poate fi profet în patria lui, zice-o vorbă. Bre, da-n altă ţară e la liber? Se poate să faci preziceri şi să-ţi dai cu presupusul la nivel abisal, dacă treci graniţa? Romică avea profunzimi din astea cînd locuiam împreună pe Rue de Fb. St-Denis şi era cineva liber să-l asculte: "Ascultaţi ce vă spun eu, în cîţiva ani, Franţa va fi populată majoritar de negri. Francezii adevăraţi nu prea mai fac copii, dar negrii au cîte 7-8". Sau "Ăştia-s cam proşti, noi, românii, sîntem deştepţi!" (mai ales Romică, biensur!), "Arabii sînt răi, geloşi şi nespălaţi, noi sîntem buni, ecumenici şi curaţi!". Sau "Dacă n-am fi noi să muncim pe-aici, cine le-ar mai repara casele francezilor, că ăştia nu se pricep la nimic?". "Vreau să-mi iau o maşină, să adun fier vechi, asta da afacere!", "Am o reţetă naturală împotriva cheliei, care te bagi cu mine să facem o investiţie? Profit garantat!". "Cred că dacă împart fluturaşi cu poze de la lucrările făcute de alţii şi zic că-s ale mele, voi fi asaltat de comenzi". "Imi iau IPhone 4 S ca să intru pe internet cînd poftesc şi să-mi caut clienţi", "Imi fac un site în care să prezint amenajări interioare bengoase cu preţuri modice, te iau şi pe tine la treb'şoara asta?". "Mi-am făcut abonament gratuit la Bibliothèque François-Mitterrand, am două ore de internet moka, pot să citesc ce vreau, ascult şi muzică...", "De ce zîmbeşti, tu n-ai observat că eu am o sensibilitate specială pentru muzică?", "Ba da, amice”, i-am raspuns, “dar clipul tău preferat pe Youtube e unul cu o tînguială a lui Nicolae Guţă". "E pe sufletul meu”, ti-am zis, “unele chestii ma fac sa cad pe ginduri". Vai, Tovarăşu' Romeo, aceste cuvinte ne doare!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu