Totalul afișărilor de pagină

sâmbătă, 8 septembrie 2012

Pseudojurnal parizian (25)



25 august

Ce ţi-e şi cu globalizarea asta!. Ieri, am cumpărat mai multe suveniruri pentru prietenii din ţară. Am luat şi nişte eşarfe pentru fete, dar şi brelocuri cu Tour Eiffel. Le vindeau nişte indieni în apropiere de Pigalle. Cînd m-am uitat mai atent, şi micile turnuleţe metalice şi esarfele alea pe care scria în toate felurile "Paris", "France", erau "made in China". Acum m-am lămurit eu de ce sînt atîţia chinezoi pe-aici, ţes la eşarfe şi toarnă eiffel-uri la kilogram. Bine, mai sînt şi chinezoaice din alea ce, după truda de textiliste, cîştigă un bănuţ şi din ingineria sufletului, consolează francezi despre care nevestele ştiu că-s la o bere cu prietenii. Aşa va cuceri marele popor chinez lumea! Cu turnători harnici şi textiliste dispuse să muncească în plus dacă partidul o cere. Aştept ziua cînd pe Turn va fîlfîi mîndru steagul roşu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu