Totalul afișărilor de pagină

sâmbătă, 8 septembrie 2012

Pseudojurnal parizian (6)



4 august

Pe la statia de metrou Barbès — Rochechouart începe un lanţ de magazine TATI. Au de toate pe-acolo, cum se zice, ace, brice şi carice. Cosmeticale, îmbrăcăminte ieftină, încălţăminte, tigăi, perne, perdele, lenjerii de pat etc. Cu vreo 20 de euro îţi umpli o sacoşă de parfumuri şi te poti da sculă în ţară la mătuşi. Pe toate cutiile scrie Paris sau France, iar pe unele apare arhicunoscutul turn Eiffel. Problema e cînd le încerci, să vezi care-i mai bun la banii ăia. Eu am constatat că, în general, miros cam la fel. Cum era pe vremuri colonia ordinară ce-o foloseau bărbaţii după ras la ţară şi femeile cînd îşi dădeau cu un kil înainte de cîte-o nuntă din sat. Sticle şi etichete diferite, miros identic. Unele sînt însă cu personalitate. De pildă, o sticlă de American style pute a otravă pentru gindaci de Colorado, dar Bad Boy are o aromă distinsă de cizme cauciucate ţinute la soare, Fleur de Paris e diafan ca mirosul dintr-un vestiar muncitoresc ş.a.m.d. Ei, azi, intru şi eu într-o doară să văd ce mai are TATI de vînzare. Am mirosit vreo două împuţioşenii din alea şi, deodată, am dat peste un miros familiar lui Marean Vanghelie şi majorităţii celor ce-nvîrt discurile de alba-neagra pe-aici, parfumul cu miros de seminţe prăjite. Dai cu el după ureche şi-ţi trece dorul de România.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu