Totalul afișărilor de pagină

sâmbătă, 8 septembrie 2012

Pseudojurnal parizian (9)



7 august

Dragi tovarăşi şi tovărăşice, eu n-aş mai fi vrut să continuăm cu subiectul Andi, deoarece consider că este închis după ce tentativa mea de a-i face o legatură amoroasă de lungă durată cu o moldoveancă a eşuat. Drept urmare, mă gîndisem să nu vă mai plictisesc cu el, dar "momental" nu se poate din ratiuni care vă scapă vouă şi nu-mi pot rămîne indiferente mie. V-am scris, v-am şi dovedit cu fotografii că l-am vizitat pe aşazisul nostru "fin" eu, Cristi şi Aracelita. Fiind duminică, ne-am gindit că pune omul o gîscă la decongelat în chiuvetă. N-a fost să fie, că, dacă mai era să şi gătească, vreo trei dintre musafiri trebuia să stăm pe hol, că nu încăpeam toţi în chateau-ul lui Andi cu gîsca şi cu mirii. Interesant a fost cînd întrunirea noastră din stradă s-a terminat şi urma să mergem la Cristi, să gătească Aracelita un pui mexicănesc. V-am zis că nu-mi place pîinea aia dulce deloc, dar baghetele făcute la bulangeriile artizanale sînt o minune. Una dintre ele funcţiona duminică în zona lui Andi. Zic, ia hai să luăm nişte baghete proaspete! Andi îi spune şi el miresucăi: "Hai şi noi!" La care tanti îi aruncă o privire de femeie cu vechime în tipul ăsta de relaţie: "Mai avem acasă din aia feliată". Păi, îi dulce rău, îi zic. Nu-i nimic, s-o mîncăm pe aia, de ce să mai dăm banii pe alta? Ei, brava jupîn dumitale, te-a pus la raţie! Uite-aşa afli tu cum se manîncă pîinea la Slatina. Cu porţia, nenicule! Nu ţi-a convenit cînd îti făcea mandea ciorbă de pui? Dar tocăniţă picantă cu costiţe de purcel? Da' mămăliguţă cu brînză, smîntînă şi ouşoare moi? Ha! Bagă mare la aluat cu miere, urzici cu perje şi compot de fasole, că abia te-ai încurcat cu diva şi ai şi flăcău de 16 ani în bătătură! Mă puseşi pe drumuri, să mă ia lumea drept vagabond de pe uliţi? Ei, ia treci la cură de slăbire şi la economii în euro, tăticule, c-ai vazut cum se scufundă leul şi nevoile-s mari în Oltenia! Plîngi după bere, cotlet cu castraveciori, vin roşu şi pui fripţi? Staţi-ar pofta-n gît, că eu m-am mutat la congolez! Este drept că nu puteam să-ţi gătesc cam tot ce-ţi face slătineanca, dar, de, nu era să-mi schimb eu orientarea la bătrîneţe pentru tine. Gata, fetelor, cu Andi, îl lăsăm în plata Domnului! Începem un serial cu Romică. N-aţi auzit de el? Ei, las' că vă fac eu cunoştinţă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu